Amila Šarić je studentica Produkt dizajna na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Pored produkt dizajna, u njene umjetničke interese spadaju i ilustracija i slikanje. Učešće u projektu #ŽeneBiH je za nju bilo idealna prilika da se okuša u ilustraciji, kojom se u budućnosti planira baviti profesionalno. Amila je za knjigu #ŽeneBiH ilustrirala Belmu Alić, violončelisticu i prvu doktoricu umjetnosti iz oblasti violončela u BiH, te šeficu odsjeka Gudački instrumenti i gitara na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.
Da li si znala za Belmu Alić prije nego što smo te kontaktirale da je ilustriraš?
Za Belmu Alić sam čula preko prijateljice koja studira na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, ali sve što sam znala je da predaje na ovoj Akademiji i da je njeni studenti i studentice mnogo vole. U detaljnija postignuća njenog rada nisam bila upućena.
Možeš li opisati proces ilustriranja? Da li si odmah imala viziju kako da prikažeš Belmu?
Viziju sam odmah imala, ali se ona u naredna dva-tri dana dosta promijenila. Prvobitno je to trebala biti horizontalna kompozicija u kojoj bi Belma sjedila na sredini bine na kojoj svira svoj instrument, ali nakon skiciranja i realizacije da se karakter osobe koju crtam ne bi mogao prepoznati, došlo je do dosta izmjena, sve dok nisam došla do željenog i dobijenog rezultata. Poteškoća nisam imala, u procesu crtanja sam jako uživala, a veliki izazov mi je bila ilustracija violončela kojeg nikad ranije nisam crtala.
Šta si naučila o Belmi? Da li te je inspirisala neka zanimljiva informacija o njoj?
Naučila sam dosta toga. Činjenica da je prva doktorica violončela u u Bosni i Hercegovini je fantastična. Čitanjem o njoj posebno me je zaintrigirala njena ambicija, kao i želja za konstantnim napretkom u onome čime se bavi. Saznanje da je dobitnica mnogobrojnih nagrada, te da je radila sa velikanima u polju svog zanimanja, služi kao ogromna motivacija mlađoj generaciji ljudi koji se bave ili žele da se bave bilo kakvom vrstom umjetnosti.
Belma Alić je primjer uspješne, nadarene i ambiciozne umjetnice čiji rad i postignuća treba da služe kao primjer svim umjetnicima i umjetnicama. Mislim da bismo trebali/e biti upućeni/e u sva njena postignuća, a to da je prva doktorica violončela treba biti poznato što većem broju ljudi, a ne samo umjetnicima/cama, jer upravo ljudi poput Belme Alić jesu i treba da budu predstavnici/e kulture i umjetnosti u Bosni i Hercegovini.
Da li si u ovoj ilustraciji napravila nešto što do sada nisi?
Kao što sam već napomenula, po prvi put sam nacrtala violončelo, čime sam poprilično zadovoljna, iako je to bio veliki izazov jer nemam nikakvog iskustva kada je u pitanju crtanje instrumenata. Bilo je jako zanimljivo raditi sa tonovima od samo tri boje. Kao osobi koja inače nema granice kada su boje u pitanju, mislim da mi je kontrola kolorita jako dobro došla.
Ko je/su žena/žene iz BiH koja/e tebe najviše inspiriše/u i koju/e cijeniš?
Kao veliku zaljubljenicu u slikarstvo, inspirišu me mnoge bh. slikarice iz ranog 20. vijeka, a mnogo cijenim djela Adele Behr.
Kako bi opisala vlastiti stil i na šta si fokusirana u svojoj ilustraciji?
Moj stil je još u procesu razvoja, ali ono ka čemu težim i čemu, nadam se, naginje i moj sadašnji način rada, je surealizam pomiješan sa fantastičnim motivima dječjih bajki. Amiline radove pogledajte ovdje.