Tanja Ćurić je ilustratorica iz Sarajeva koja je diplomirala na Nastavničkom odsjeku sarajevske Akademije likovnih umjetnosti, te magistrirala na odsjeku Vizualne umjetnosti i dizajn vizualnih komunikacija na Internacionalnom univerzitetu u Sarajevu. Izlagala je na grupnim i samostalnim izložbama u BiH i inostranstvu. Njen rad je baziran na feminističkim principima kroz istraživanje ženskog stvaralaštva u slikarstvu, crtežu i ilustraciji, od početka 20. vijeka pa do danas. Živi u Sarajevu, te u Fondaciji CURE radi na promociji i zaštiti ženskih ljudskih prava.
Da li si znala za ženu koju si ilustrirala prije nego što smo te kontaktirale da je ilustriraš?
Nemoguće je biti rođen/a u Sarajevu i odrastati u tom gradu, a ne znati za Nadu Đurevsku.
Kako je izgledao tvoj proces ilustriranja?
Uzimajući u obzir da je Nada svoj životni i radni vijek provela u 20. i 21. vijeku, moglo se naći dosta materijala, tj. fotografija i videa koji su mi pomogli da njen lik što vjerodostojnije dočaram. Moram napomenuti da je žalosno i sramotno koliko se danas prostora izdvaja za naše heroine, kako virtualnog, tako i realnog. Moglo je biti i više materijala o Nadi Đurevskoj, za koju smatram da je učinila mnogo više svojim radom za naše društvo, kulturu i obrazovanje, nego oni koji su bili i koji jesu zaduženi za to. Na početku sam imala viziju kako bi njena ilustracija trebala izgledati. Naravno, u procesu rada se to promijenilo, ali srž je ostala ista, a to je da kroz nekoliko elemenata moram prikazati ono po čemu je ostala zapamćena, kao i njenu jednostavnost, nježnost i veličinu kao glumice i osobe. Proces skiciranja sam radila jednostavno, uz olovku i papir, sa prikazom više varijanti portreta. Nakon odabira skice, krenula sam u drugu fazu rada, te sam crtež prenijela u digitalnu formu, i rad nastavila u Illustratoru, gdje papir i olovku mijenjam tabletom, jer mi digitalna forma dozvoljava lakšu manipulaciju i olakšava proces ilustriranja. Digitalna ilustracija je jako bitna stavka u mom radu jer sam najviše vremena nakon Akademije likovnih umjetnosti posvetila upravo tome. Posljednja faza rada bila je u Photoshopu, gdje sam finalizirala ilustraciju.
Šta si naučila o Nadi Đurevskoj? Da li te je inspirirala neka zanimljiva informacija koju si pronašla o njoj?
Kada mi je predloženo da radim portret Nade Đurevske, bilo mi je jako drago. Njen lik me svaki put vrati u djetinjstvo, i poslije klikera u podrumu, trenuci sreće su bili provedeni uz Mumijeve, a ona je svoj glas dala Mami Mu. Pored Mumijevih, ostala je zapamćena i po ulozi Hasanaginice, što mi je bila i osnovna inspiracija u radu. Suludo je nabrajati Nadine angažmane tokom svih ovih godina jer ih je bilo bezbroj, ali svaki je bio jednako bitan kao i prethodni. O tome svjedoče njeni/e kolege/ice, prijatelji/ice i svi/eoni/ekoji/esuznali/ecijenitiovu istinski vrhunsku glumicu i osobu. Moglo bi se još mnogo toga reći o njoj, ali izdvajam njen govor pri preuzimanju Šestoaprilske nagrade Grada Sarajeva, koji govori sve o njoj i njenoj veličini:
Ova nagrada je takva da briše sve uspjehe i neuspjehe, sve tuge, radosti, sve snove, pravde i nepravde na ovom mom često teško prohodnom putu, ali na putu na kojem mi je bilo najvažnije sačuvati ljudsko lice.
Da li si u ovoj ilustraciji napravila nešto što do sada nisi?
Ova ilustracija se uklapa u posljednji ciklus mojih ilustracija. Nisam ništa mijenjala u tehničkom ili stilskom smislu, ali mogu reći da je ovaj put moj pristup radu bio dosta subjektivniji i emotivniji.
Ko je/su žena/žene iz BiH koja/e tebe najviše inspiriše/u i koju/e cijeniš?
Mica Todorović, istinska heroina naše historije.
Kako bi opisala vlastiti stil i na što si fokusirana u svojoj ilustraciji?
Kada je u pitanju digitalna ilustracija, osnovna ideja svakog djela ima početno utemeljenje u jednostavnosti prikaza, sa elementima realizma i ekspresionizma, ali ujedno i akcenta na crtežu, koji je osnova svega. Također mi je bitno da određeni „potezi”kolorita ostanu vidljivi. Kroz proces rada ta ideja se razvija i prelazi u nešto drugo, gdje svi ovi elementi ostaju zastupljeni, čine cjelinu, i skupa daju autorski otisak.
Eksperimentisanje u procesu rada, kako sa slikarstvom, tako i sa digitalnim tehnikama, je za mene jako bitna stavka. Čitav život je jedno veliko istraživanje, eksperimentisanje, spajanje nespojivog i proces koji na kraju može da čini jednu cjelinu i ravnotežu kojoj ja težim.
Tanjine radove pogledajte na njenom Instagram profilu.